ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ



ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Τα πλεονεκτήματα για ένα παιδί, μαθαίνοντας “ηλεκτρονικά”!

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ:
Τα πλεονεκτήματα για ένα παιδί, μαθαίνοντας “ηλεκτρονικά”!
Για τα σχολεία του 21ου αιώνα, ο βασικός στόχος είναι η ένταξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών μέσα στην τάξη, δίνοντας έτσι ένα φοβερό εργαλείο στα χέρια των δασκάλων για μάθηση. Σε χώρες του εξωτερικού ο τρόπος αυτός διδασκαλίας έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή εδώ και χρόνια με μεγάλη επιτυχία. Προσπάθειες γίνονται έτσι ώστε να εφαρμοστεί και στην ελληνική πραγματικότητα.
Πάνω από 60 έρευνες και πειράματα έγιναν σε χώρες του εξωτερικού προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο η μέθοδος αυτή είναι πολύτιμη. Διαπιστώθηκε λοιπόν πως για προβλήματα λόγου, ανάγνωσης και αριθμητικής, η χρήση  υπολογιστών  απεδείχθη αποτελεσματικότερη από τον παραδοσιακό τρόπο μολυβιού-χαρτιού.

Χαρακτηριστικό είναι το πείραμα που οργάνωσε ο Tallal και οι συνεργάτες του το 1996, με παιδιά που παρουσίαζαν ΜΔ (Μαθησιακές Δυσκολίες) καθώς και προβλήματα επικοινωνίας. Τα παιδιά αυτά όπως είναι γνωστό, αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση γρήγορων πληροφοριών, όπως για παράδειγμα συλλαβές από παρόμοια σύμφωνα (π.χ. μπα, ντα) και στη συνέχεια τη δημιουργία ορθού λόγου. Στο πείραμα αυτό λοιπόν, εξέτασαν το κατά πόσο οι χρήση των υπολογιστών θα βοηθούσε τους μαθητές αυτούς, παράγοντας τους ήχους των συλλαβών σε αργότερο ρυθμό στην αρχή και σταδιακά σε γρηγορότερο.  Το αποτέλεσμα ήταν τα παιδιά ηλικίας 5-10 ετών τα οποία όμως είχαν 1-3 χρόνια καθυστερημένη γλωσσική ικανότητα, να καταφέρουν σε διάστημα μόλις τεσσάρων εβδομάδων να βελτιωθούν κατά δύο έτη, και να διατηρήσουν αυτή την αλλαγή ακόμα και μετά από έξι εβδομάδες.

Η ηλεκτρονική διδασκαλία προσφέρει ένα αίσθημα ελευθερίας στα παιδιά και μειώνει το άγχος τους σε σχέση με τη φυσική παρουσία του δασκάλου. Η δυνατότητα συνεχούς επανάληψης των μαθημάτων και των πληροφοριών, δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας και κατά συνέπεια το κίνητρο για μάθηση αυξάνει. Ένα βασικό πλεονέκτημα είναι επίσης η δυνατότητα που παρέχεται στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να έχουν ένα πλήρες οπτικό-ακουστκό-κιναισθητικό εργαλείο στα χέρια τους το οποίο είναι «ακούραστο», ανεξάντλητο και χωρίς καμία πιθανότητα σαρκασμού ή χλευασμού του λάθους τους. Δίνεται η δυνατότητα στο κάθε παιδί ξεχωριστά, ανάλογα με τις ανάγκες του, να έχει τα απαραίτητα εκείνα εργαλεία που θα του κάνουν τη μάθηση ευκολότερη.

Μαρία Κωνσταντινοπούλου
Ψυχολόγος - Ειδική παιδαγωγός
Πηγή: my-family.gr

Αν σας άρεσε...

Αφήστε το σχόλιό σας από το Facebook!

Αγαπητοί φίλοι καλώς ήρθατε στο ψηφιακό σχολείο taexeiola

Στο blog αυτό θα προσπαθούμε συνεχώς να συλλέγουμε όσο το δυνατόν περισσότερα σχολικά βοηθήματα, λυσάρια, βιβλία, σημειώσεις κτλ. για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε όλους εσάς που έχετε ανάγκη από βοηθητικά βιβλία και online video καθώς και τα σχολικά βιβλία δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Βοηθήματα και βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή σωστά αρχειοθετημένα ώστε να μπορείτε με ένα κλικ να βρείτε αυτό που ζητάτε εύκολα, γρήγορα και δωρεάν. Μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ολοκληρωμένο δωρεάν ηλεκτρονικό - ψηφιακό σχολείο για όσους το χρειάζονται. Τέλος θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους όσους προσφέρουν ελεύθερα τα βοηθήματα και τα βιβλία τους βοηθώντας όσους το έχουν ανάγκη. Όσοι εκπαιδευτικοί, φροντιστήρια ή εκδόσεις επιθυμούν να συμβάλουν στην προσφορά Ψηφιακών βοηθημάτων και εκπαιδευτικού υλικού και ταυτόχρονα να αναδείξουν το έργο τους, μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μας.
Να διευκρινίσουμε πως όλα τα βιβλία και βοηθήματα έχουν βοηθητικό χαρακτήρα. Στόχος τους είναι η βοήθεια του μαθητή και του εκπαιδευτικού και όχι η τυφλή αποδοχή των όσων αναφέρονται σε αυτά!
Επικοινωνήστε μαζί μας στο taexeiola@gmail.com. Επισκεφθείτε τις σελίδες μας στο facebook, στο twitter και στο Google+