Ανάλυση Ευριπίδου Ελένη (Βοήθημα Γ΄ Γυμνασίου)



Ανάλυση Ευριπίδου Ελένη (Γ' Γυμνασίου)

Ανάλυση Ευριπίδου Ελένη (Γ' Γυμνασίου)
Ανάλυση Ελένης Ευριπίδη (Γ' Γυμνασίου)



Σχολικό Βοήθημα Ευριπίδου Ελένη (Ανάλυση) - Γ΄ Γυμνασίου (Δήμος Χλωπτσιούδης)

Σχολικό Βοήθημα Ελένη του Ευριπίδη (Ανάλυση) - Γ' Γυμνασίου

Δείτε ακόμα: 

Ανάλυση Ευριπίδου Ελένη (Γ' Γυμνασίου)
H παραδοσιακή Ελένη: Η μυθολογία γενικά προβάλλει την Ελένη σαν ένα πρότυπο οµορφιάς που στάθηκε αίτιο ενός δεκαετούς πολέµου και οδήγησε στον αφανισµό εκατοντάδων ανδρών και µεγάλων ηρώων. Στον Όµηρο η Ελένη δεν αποτελεί στόχο κατάκρισης ή αποδοκιµασίας µολονότι φαίνεται καθαρά και στα δύο οµηρικά έπη ότι ο πόλεµος έγινε εξαιτίας της, ο ποιητής δεν διατυπώνει καμία υποκει µ ενική κρίση . Αυτό θα αποτελούσε ένα ζήτη µ α , η έκφραση δηλαδή υποκειµενικής κρίσης από µέρους του ποιητή, για την αντικειµενική περιγραφή των επών. Ωστόσο, στο τέλος της Ιλιάδας διακρίνεται ότι όλοι µέσα στο παλάτι την κατέκριναν εκτός από τον Έκτορα και τον ίδιο το βασιλιά, τον Πρίαµο κανένας δεν φαίνεται να την αγαπούσε και κανείς δεν της φερόταν με ευπρέπεια. Στα δύο έπη πάντως πιο έντονη είναι η αυτοκριτική της Ελένης . Στη μεταγενέστερη του έπους λυρική ποίηση κατά την οποία ο ποιητής προβαίνει στη µέση για να εκφράσει ελεύθερα τις απόψεις και τα αισθήµατά του , η Ελένη θα σταµατήσει να είναι η ηρωίδα των οµηρικών επών . Θα δηµιουργηθεί η εικόνα µιας επιπόλαιης γυναίκας , που δε δίστασε να προδώσει τον άνδρα και τον πατέρα της και να οδηγήσει στον πόλε µ ο δύο λαούς και την καταστροφή µιας πολιτείας. Και ο τραγικός Αισχύλος παρουσιάζει την Ελένη στα πρότυπα των λυρικών ποιητών. 

H ευριπίδεια Ελένη: Ο Ευριπίδης αντίθετα παρουσιάζει µ ία τελείως διαφορετική εικόνα της Ελένης. Εµφανίζεται σε πολλά έργα του και ιδιαίτερα στις Τρωάδες και τον Ορέστη . Την δείχνει σαν µ ία γυναίκα φιλάρεσκη και ερωτοπαθή µε πολλά ελαττώµατα και άπιστη . Ωστόσο , τα λόγια αυτά δεν είναι οι κρίσεις του ποιητή , αλλά των ηρώων και απηχούν µ όνο τις απόψεις της εποχής του . Ο ίδιος φαίνεται να θεωρεί την οµηρική ηρωίδα ως µ ία γυναίκα που απλά ερωτεύτηκε τον ωραίο και κατά πολύ νεότερο του Μενελάου Πάρη. Την αποδέχεται ως ένοχη µοιχείας, αλλά εξαιτίας του έρωτα. Εξάλλου, ο τραγικός ποιητής δεν µ πορούσε να δεχτεί ότι στην φαλλοκρατική εκείνη εποχή µπορούσε να γίνει ένας πόλεµος µ όνο και µ όνο για µ ία γυναίκα , όσο και αν τίθοντανζήτηµα τιµής για το Μενέλαο, οπωσδήποτε, δεν θα γινόταν ένας γενικευµένος δεκαετής πόλε µ ος . Στόχος του ποιητή µ ε την τραγωδία ήταν να αποκαταστήσει το όνοµα και τη φήµη της Ελένης . Ήταν παράλογο να ευθύνεται µ όνο εκείνη για ένα τέτοιο πόλε µ ο? αντιπαραβάλει την παράλογη άποψη των συγχρόνων του µ ε την εξίσου παράλογη ιδέα ενός ειδώλου , που µιλάει και ενεργεί σαν πραγµατικός άνθρωπος, κατασκευασµένου, όµως, από ένα θεό, την Ήρα. Εξάλλου, στη Σπάρτη υπήρχε ένα σηµαντικό ιερό αφιερωµένο στην Ελένη, κάτι έκανε τον ποιητή ακόµα πιο σίγουρο για την άποψή του για τη σπαρτιάτισσα ηρωίδα.

Το πολιτικό υπόβαθρο της Ελένης: Η Ελένη διδάχθηκε µέσα στις φλόγες του Πελοποννησιακού Πολέµου. Η τραγωδία αυτή αποτελεί µία έµµεση αντιπολεµική κραυγή από πλευράς του ποιητή. Ο Ευριπίδης καταδικάζει τον πόλεµο ως πρόξενο όλων των κακών. Ας µη ξεχνάµε πως εκείνη της εποχή ο Αριστοφάνης γράφει τις σηµαντικότερες αντιπολεµικές κωµωδίες του και κυρίως τη Λυσιστράτη. Την ίδια εποχή το σοφιστικό κίνηµα θέτει σε νέες βάσεις τη φιλοσοφική σκέψη των Ελλήνων και αµφισβητεί ανοιχτά πολλές παραδοσιακές αξίες και πατροπαράδοτα ήθη. Η δηµοκρατία στην Αθήνα παρακµάζει και κυρίως µ ετά το θάνατο του Περικλή συνέχεια οδηγεί τους πολιτικούς στη συκοφαντία, οι αρετές του Περικλή και η έλλειψη πολιτικής οξύνοιας και διορατικότητας των διαδόχων του οδηγούν σε µ ία άνευ προηγουµένου παρακµή . Ο ίδιος ο τραγικός δηµιουργός είναι φορέας τέτοιων απόψεων και κυρίως των σοφιστικών και σωκρατικών διδαχών και απόψεων. Τέλος , το έργο διαδραµατίζεται στην Αίγυπτο , την οποία οι Αθηναίοι γνώριζαν από το έργο του Ηροδότου , αλλά και από περιγραφές πολλών ναυτικών λόγω των ιδιαίτερα ανεπτυγµένων εµπορικών δραστηριοτήτων της εποχής και της εκστρατείας του 459 για να χτυπήσουν εκεί τους Πέρσες.


Ευριπίδου Ελένη Ανάλυση

Αν σας άρεσε...

Αφήστε το σχόλιό σας από το Facebook!

Αγαπητοί φίλοι καλώς ήρθατε στο ψηφιακό σχολείο taexeiola

Στο blog αυτό θα προσπαθούμε συνεχώς να συλλέγουμε όσο το δυνατόν περισσότερα σχολικά βοηθήματα, λυσάρια, βιβλία, σημειώσεις κτλ. για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε όλους εσάς που έχετε ανάγκη από βοηθητικά βιβλία και online video καθώς και τα σχολικά βιβλία δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Βοηθήματα και βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή σωστά αρχειοθετημένα ώστε να μπορείτε με ένα κλικ να βρείτε αυτό που ζητάτε εύκολα, γρήγορα και δωρεάν. Μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ολοκληρωμένο δωρεάν ηλεκτρονικό - ψηφιακό σχολείο για όσους το χρειάζονται. Τέλος θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους όσους προσφέρουν ελεύθερα τα βοηθήματα και τα βιβλία τους βοηθώντας όσους το έχουν ανάγκη. Όσοι εκπαιδευτικοί, φροντιστήρια ή εκδόσεις επιθυμούν να συμβάλουν στην προσφορά Ψηφιακών βοηθημάτων και εκπαιδευτικού υλικού και ταυτόχρονα να αναδείξουν το έργο τους, μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μας.
Να διευκρινίσουμε πως όλα τα βιβλία και βοηθήματα έχουν βοηθητικό χαρακτήρα. Στόχος τους είναι η βοήθεια του μαθητή και του εκπαιδευτικού και όχι η τυφλή αποδοχή των όσων αναφέρονται σε αυτά!
Επικοινωνήστε μαζί μας στο taexeiola@gmail.com. Επισκεφθείτε τις σελίδες μας στο facebook, στο twitter και στο Google+