Πανελλήνιες: Σε ξεχωριστό Πεδίο τα Παιδαγωγικά από 2015-16
Πανελλήνιες: Σε ξεχωριστό Πεδίο τα Παιδαγωγικά |
Αλλαγές για τους υποψηφίους που επιθυμούν να εισαχθούν στα Παιδαγωγικά Τμήματα θα ισχύσουν από το σχολικό έτος 2015-16, σύμφωνα με τον τελευταίο νόμο του υπουργείου Παιδείας για την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Επισημαίνεται ότι οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση διεξάγονται, μετά την απόλυση του μαθητή από το Λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν: α) κατά ποσοστό 50% με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50% από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.
Οι μαθητές της Γ' Τάξης Ημερησίου και Δ' Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα από την 20ή Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα προ της λήξεως του προηγούμενου διδακτικού έτους.
Αναφορικά με τους υποψηφίους που θα επιλέξουν Παιδαγωγικά Τμήματα, κατατάσσονται σε ξεχωριστό πεδίο και θα εξετάζονται στα εξής τέσσερα μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής, Ιστορία και Αρχές Φυσικών Επιστημών.
Για τις συγκεκριμένες αλλαγές ωστόσο, οι οποίες αφορούν τους μαθητές που πηγαίνουν φέτος στην Α' Λυκείου, η Σύνοδος των Παιδαγωγικών σχολών όλης της χώρας διατυπώνει ενστάσεις. Συγκεκριμένα, θεωρεί ότι:
«Η εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών αποτελεί ένα από τα πλέον ουσιαστικά, κρίσιμα και επίκαιρα ζητήματα, τόσο για τη χώρα μας, αλλά και διεθνώς. Τα μέλη της Συνόδου εκτιμούν ότι η εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών προϋποθέτει διεπιστημονική γνώση, συνδέεται στενά με την ανάγκη διαρκούς αναθεώρησης υφισταμένων πρακτικών και δομών και απαιτεί διασφάλιση εναλλακτικών διαδρομών διά βίου επαγγελματικής μάθησης και πολλαπλής εξειδίκευσης.
Απαιτήσεις
Στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα οι απαιτήσεις και οι προκλήσεις στις οποίες οφείλουν να ανταποκριθούν οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί και τα Παιδαγωγικά Τμήματα είναι πολύπλευρες. Η κατάσταση όμως αυτή δεν αντανακλάται στον τρόπο με τον οποίο η Πολιτεία αντιμετωπίζει τα θέματα της Εκπαίδευσης αλλά και τα Παιδαγωγικά Τμήματα που την υπηρετούν».
Αναφορικά με τον νέο τρόπο εισαγωγής στα Παιδαγωγικά Τμήματα, η Σύνοδος υπογραμμίζει ότι με αυτήν την αλλαγή φαίνεται να θεωρείται πως οι Παιδαγωγικές Επιστήμες δεν ανήκουν σε ευρύτερες ομάδες Επιστημών (Ανθρωπιστικές, Κοινωνικές, Θετικές και Τεχνολογικές).
«Ο ορισμός του επιστημονικού πεδίου «Παιδαγωγικές Επιστήμες» στο οποίο εντάχθηκαν μόνο τα Παιδαγωγικά Τμήματα, ενώ έχει ως κύριο στόχο να αυξήσει τόσο το εύρος όσο και το κύρος των παρεχομένων σπουδών, στην πραγματικότητα στερεί τους/τις υποψήφιους/ες από οποιαδήποτε άλλη επιλογή. Η επιλογή αυτή οδηγεί στην κατάργηση της αρχής της ισονομίας για τους/τις υποψήφιους/ες του πεδίου καθώς υποχρεώνονται να έχουν μονοκατευθυνόμενη επιλογή σπουδών», αναφέρουν οι πρόεδροι των Παιδαγωγικών Τμημάτων.